Meteen een goed advies? Bel ons! 050-318 66 55

RTV Noord Commercie & Marketing Blog

De impact van reclame tijdens de feestdagen

We worden overladen met emoties die we onbewust in ons opnemen. Als consument wordt ons aankoopgedrag en ons beeld van een merk (groten)deels gevormd door de emotie die wij associëren met reclame-uitingen. En daar wordt flink op ingespeeld. In dit artikel staan we kort stil bij de emotionele beïnvloeding die met name vaak wordt toegepast tijdens de feestdagen.

Lees verder

De 10 beste Facebook tips voor uw bedrijf

Te weinig klanten, een herkenbaar probleem voor ondernemers. De klanten komen niet vanzelf meer bij jou aan, maar jij moet achter hen aan om ze binnen te halen. Zet daarom Facebook in om je klanten te benaderen en om geld te verdienen voor jouw bedrijf. In deze blog lees je de 10 beste tips hoe je Facebook het best hiervoor inzet.

Lees verder

Hét online voorkeurskanaal

In 1971 werd de eerste e-mail verstuurd door Ray Tomlinson. Pas in 1995 werd het populair bij het grote publiek toen het algemeen toegankelijk werd. Tegenwoordig kunnen we niet meer zonder e-mail. Maar waarom is e-mail zo populair? In deze blog leest u zes interessante uitkomsten van het Nationaal E-mail Onderzoek 2016, zodat u e-mail op een effectieve manier kunt inzetten bij uw marketingactiviteiten.

Lees verder

De 7 gouden tips voor doeltreffende radioreclame

We luisteren de laatste jaren steeds meer naar (online) radio. Toch wordt de kracht van radiocommercials onderschat. Radio is een geweldig medium, tenminste, als je het goed weet te gebruiken. In dit blog geven we u zeven gouden tips voor het optimaliseren van uw radiocommercials.

Lees verder

Verschillende klanten, verschillende kanalen

Veel bedrijven ervaren het als een grote uitdaging: klanten vinden én binden. De juiste doelgroep aanspreken met de juiste boodschap op het juiste moment. Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar is dat wel zo? Om u een beetje op weg te helpen, geven we u een aantal tips om zoveel mogelijk potentiële klanten te benaderen op een zo effectief mogelijke manier.

Lees verder

Reclame op Netflix?

De Netflix-abonnee huivert bij de gedachte aan reclame. Het is één van de belangrijkere redenen waarom kijkers kiezen voor Netflix. Als je er een rekensom op los laat loopt Netflix waarschijnlijk miljarden aan reclame inkomsten mis. Dit weegt echter niet op tegen de 1,34 miljard omzet die het bedrijf wereldwijd ophaalt met abonnementen. Als ze besluiten wel met reclame te beginnen zullen er ongetwijfeld veel abonnees afhaken…

Lees verder

Noordzaken, dé plek voor uw b-to- b banner!

Heeft u een business-to- business product of dienst? En weet u niet goed hoe u deze doelgroep moet bereiken? Dan hebben wij nu een oplossing voor u. RTV Noord lanceerde afgelopen voorjaar het nieuwe platform Noordzaken, wat vanaf nu ruimte biedt voor banners die specifiek op de b-to- b-markt zijn gericht.

Lees verder

De beste uitzendtijden voor een radiocampagne

Uit een onderzoek van OMS en MediaCom wordt voor het eerst de invloed van de luisterlocatie op effectiviteit van radio gemeten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen drie locaties: thuis, werk en onderweg.

Lees verder

Nog minder dan een goudvis!

Meer dan duizend ondernemers kwamen afgelopen woensdag bij elkaar in Martiniplaza om inspiratie op te doen. Een keur aan sprekers, goeroes en inspirators waren ingevlogen. Eén van de sprekers was Rik Vera van Nexxworks. Wat hij in zijn presentatie over extreme klantgerichtheid vertelde sloot precies aan bij mijn overtuiging over de eisen waaraan goede en effectieve radio- of televisiecommercials moeten voldoen. Lees mee…

Lees verder

Persona’s opstellen: Wat vindt Martha?

Weet u wie uw doelgroep is? En waarom die doelgroep bij u koopt? Of zou moeten kopen? Wie is mijn klant? Is dat de vijftigjarige Martha uit Oude Pekela die iedere zondag zingt in het kerkkoor? Of toch liever Bert uit Winschoten die al twintig jaar werkt als treinconducteur bij Arriva?

Lees verder

In korte tijd meer dan de helft van alle Groningers bereiken? Dat garanderen we.

Fred Többen, Senior Account Manager RTV Noord