Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Bob Sennema: “Gewoon doen!”

Gezellig, servicegericht en klantvriendelijk, oftewel: dorps. Zo beschrijft Bob Sennema zijn dorpswinkel met een oppervlakte van 10.000 vierkante meter. Formido, Welkoop en Sennema Tuintotaal zitten in zijn winkels in Winsum, Kollum en Uithuizen allemaal onder één dak. Het kantoor van Bob is misschien wel het enige kantoor zonder computer. Toch zag ook hij het nut in van online adverteren op RTV Noord.

De ouders van Bob begonnen als één van de eersten een verfwinkel in het noorden. Een goedlopende winkel, die vooruit liep op de zaken. Bob: “Je moet vertellen dat je er bent. Dat deden we vroeger door bij de bezorging aan te bellen bij het verkeerde adres en gelijk een visitekaartje af te geven. Twee dagen later kwamen mensen dan in de winkel en zeiden ze: ‘Kijk, dat was die chauffeur die verkeerd gereden was!’.”

Krimpgebied

Waar de winkel vroeger een primeur was in de regio, zijn er nu een hoop soortgelijke winkels bijgekomen. Daarnaast staat de zaak in een aardbevings- en krimpgebied. “We moeten laten zien dát we er zijn, maar ook hóe we er zijn”, aldus Bob. Alleen een verkeerde bezorging was niet meer genoeg, dus samen met RTV Noord en audio- en videobureau Pro Motion Pictures besloot Bob om internet, radio en tv daarvoor in te zetten.

Dit is Bob

Bob: “RTV Noord en Pro Motion Pictures keken naar mijn gedrag in de winkel. Ze zagen dat ik van alles deed: van rijden in de vrachtwagen tot helpen bij de kassa. Ik ben nergens te goed voor.” Dat bracht de samenwerkende partijen op het idee om Bob zelf te gebruiken in de campagne. Ditisbob.nl werd opgezet om de drie bedrijven ook online onder één dak te brengen. Banners op de website van RTV Noord, een tv-commercial en radiospots op RTV Noord verwezen door naar deze website.

Online bannering

Omdat de website ditisbob.nl in deze campagne centraal stond, was het een logische keuze om display marketing in te zetten. Ondanks dat Bob zelf niets met internet heeft, werd ook hij overtuigd van de meerwaarde van online adverteren. Bob: “Ik wilde dat we overal gezien werden, dus ook online.” En dat werkte: ruim 70 procent van de bezoekers die via een andere site bij ditisbob.nl kwamen, had geklikt op de banners van RTV Noord.

Gewoon doen

“We wilden doordringen in de huiskamers van de mensen. En dat is gelukt, want ik word nog vaak op straat nageroepen met ‘Kijk, daar is Bob!’. Een stukje naamsbekendheid”, vertelt Bob. Hij is dan ook tevreden met de samenwerking en met het resultaat. “De enige tip die ik aan andere bedrijven kan geven is: niet eigenwijs zijn, gewoon doen.”