Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

RTV Noord Commercie & Marketing Blog

4 onmisbare tips voor het maken van een pre-roll

De meeste pre-rolls zijn irritant, als het kan klik ik ze weg. Op youtube kunt u ze vaak na 5 seconden wegklikken. Bij onze site (rtvnoord.nl) en in de app is er geen sprake van een skip-button. U moet hem dan helemaal uitkijken om de achterliggende video te kunnen zien. Pre-rolls kunnen echt wel effect.

Lees verder

Het belang van reviews

Volgens Business.com leest maar liefst 77% van de klanten één of meerdere reviews voordat zij tot aankoop overgaan. Het is dus van groot belang om klanten de mogelijkheid te geven reviews te delen met andere potentiële klanten. Het is dus de hoogste tijd om aan de slag te gaan met het integreren van reviews! Vandaag nemen wij u hierin mee en geven wij vijf tips over hoe u aan reviews kunt komen van uw klanten.

Lees verder

Betere vindbaarheid en meer conversie voor slechts € 10,71!

Tony en Martijn, bedankt! Hun boek ‘De Online Marketing Tornado’ is het geld dubbel en dwars waard. Voor slechts € 10,71, ja je leest het goed, krijgt u een schat aan informatie, tips, insights en adviezen waarmee u de vindbaarheid van uw bedrijf in Google veel beter maakt en waarmee u de conversie sterk kunt verhogen. Alles wordt heel duidelijk uitgelegd en verklaard. Vandaag neem ik de inhoud met u door…

Lees verder

TV-reclame tijdens de coronacrisis werkt nog steeds!

Tijdens de coronacrisis is er nog altijd een breed draagvlak voor TV-reclames vanuit Nederlanders. Dit is gebleken uit onderzoek die Screenforce heeft laten uitvoeren door marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel. Hier zijn een aantal zeer interessante bevindingen uit naar voren gekomen. Vandaag nemen wij u mee in deze bevindingen en leggen wij u uit waarom TV-reclame tijdens de coronacrisis nog steeds werkt.

Lees verder

7 crisiscommunicatie tips om crises te tackelen!

Het hele land verkeerd nu al gedurende een maand in een crisis. Een crisis die boven onze eigen macht is en die ons bovendien overviel. Veel ondernemers moesten zich snel aanpassen aan de nieuwe maatregelen en moesten dit ook communiceren naar hun klanten toe. Dit kan nog best lastig zijn. Hierom geven wij u vandaag niet alleen 7 crisiscommunicatie tips, maar ook stappen die u kunt volgen om de volgende crisis te tackelen. 

Lees verder

5 Manieren om zichtbaar te blijven tijdens de Coronacrisis

Wellicht wordt u hard getroffen in deze tijden van Corona. Moet uw zaak sluiten of lijkt het zakendoen onzeker. Ondanks de onzekerheid (want die voelen we allemaal), kunt u nog wel blijven werken aan uw business. Als ik ondernemers één advies mag geven in deze rare tijd: blijf zichtbaar. Want het gezegde ‘uit het oog, uit het hart’ is geen verzinsel. Horen of zien uw klanten niets meer van u? Dan zullen ze kijken naar uw collega’s, die wél zichtbaar zijn. Daarom vandaag: 5 manieren om zichtbaar te blijven tijdens de coronacrisis. 

Lees verder

Coronacrisis of niet, de meest menselijke aanpak wint!

De afgelopen weken zijn wij verrast met een hele nieuwe werkelijkheid. En na de eerste golf van coronabesmettingen volgde al snel een nieuwe golf. Een golf aan coronanieuws, corona weetjes, corona-nepnieuws en vervolgens ook heel veel ‘rondom corona’ adviezen. Vooral dat laatste, de adviezen, die groeiden aan tot een ware tsunami. Dit advies kan ik u alvast meegeven: coronacrisis of niet, de meest menselijke aanpak wint!

Lees verder

Is er nog een toekomst voor de retailer na de coronacrisis?

De coronacrisis heeft een enorme impact op ons allemaal en niet in het minst op ons consumptiegedrag. We brengen veel tijd door thuis, komen alleen voor de meest noodzakelijke boodschappen de deur uit, we kopen meer online en maken meer dan ooit gebruik van streamingdiensten. Gaat het om blijvende veranderingen? Is er nog een toekomst voor de retailer na de coronacrisis?

Lees verder