Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

RTV Noord Commercie & Marketing Blog

De voorspellingen in media voor 2019

Januari is altijd de maand van de trends en voorspellingen. Overal wordt geroepen wat de trends dit jaar zullen worden en waar we het verschil gaan maken. Ik wilde zelf ook een blog schrijven over welke trends u kunt verwachten in 2019. Totdat ik de volgende video op mijn tijdlijn tegen kwam. De video is in 2009 gemaakt door Microsoft, het gaat over hoe 2019 eruit zou gaan zien.

Lees verder

Betrouwbaarheid in de tijd van ‘Fake News’

Waar vind u betrouwbaarheid in het tijdperk dat overheerst wordt door Fake News, uit het Newcom VertrouwensMonitor 2018, blijkt dat die betrouwbaarheid te vinden is in traditionele media.

Lees verder

Gebruik echte mensen!

We zien het nog veel op websites terugkomen, het gebruik van Stockmateriaal. Deze foto’s kunnen op veel plekken gebruikt worden, alleen niet als gezicht van uw bedrijf. Stockfoto’s missen daarvoor menselijkheid en herkenbaarheid. In deze blog kunt u alternatieven voor stockfoto’s vinden en een aantal tips waarmee u uw website persoonlijker en menselijker maakt.

Lees verder

Binnen 15 seconden je doel bereiken

Het onderzoeksbureau MediaTest heeft onderzocht aan welke creatieve voorwaarden online commercials (bijv. pre rolls) moeten voldoen om effectief te zijn.

Lees verder

Is het medium TV dood?

Net als in het verleden al van toepassing op het medium radio is de ondergang van het medium tv al vele malen aangekondigd. Het medium radio is echter nog steeds springlevend en voor wat betreft het medium tv leven we op dit moment in de Gouden Eeuw.

Lees verder

Kunt u het nog bijhouden?

Elke dag weer lees je over nieuwe ontwikkelingen, technische snufjes en veranderd koopgedrag van consumenten. Ik geeft u hierbij een paar leestips om bij te blijven, en zeker wanneer het voor u belangrijk is, uw bedrijf te laten groeien in marktaandeel, omzet, naamsbekendheid of aantal tevreden klanten. Ik heb een keuze gemaakt voor marketing, retail en online marketing.

Lees verder

De kwakzalvers van het digitale tijdperk

In de Middeleeuwen trokken ze van dorp naar dorp om hun geneeskrachtige middeltjes aan goedgelovige burgers, boeren en buitenlui te slijten. De kwakzalvers, met hun zelf bedachte brouwsels, zalfjes en medische ingrepen zoals aderlatingen. Zonder enige kennis van het menselijk lichaam of het stellen van een deugdelijke diagnose was hun middeltje dé oplossing voor bijna elke aandoening.

Lees verder

Hoe LinkedIn kan bijdragen aan uw bedrijfssucces

LinkedIn is net als Facebook, Instagram en Twitter een social media platform. Maar in tegenstelling tot de meeste social media, is LinkedIn gericht op zakelijk gebruik. Mensen gebruiken het om hun zakelijk netwerk mee op te bouwen en daarnaast biedt LinkedIn mogelijkheden voor bedrijven. Het is een mooi platform om naamsbekendheid op te bouwen. Maar hoe maakt u optimaal gebruik van LinkedIn voor uw bedrijf?

Lees verder

Waarom “Ik ken mijn doelgroep” altijd fout is

Als het gaat om marketing zijn er weinig dingen die zo belangrijk zijn als jouw doelgroep kennen. Het is het uitgangspunt voor het ontwerpen of verbeteren van jouw product en deze op de markt zetten.  Helaas wordt echt begrip van de doelgroep vaak geblokkeerd door aannames. Daarom is de uitspraak “Ik ken mijn doelgroep” altijd fout.

Lees verder

Hoe reclame werkt zonder dat we het weten

Waarom ‘werken’ sommige reclames beter dan anderen? Waarom wordt over de ene reclame wel gesproken en over de andere heen gekeken? Bij de Rijksuniversiteit Groningen deden ze hier onderzoek naar. Interessant, want de conclusies kunt u gebruiken voor uw volgende commercial!

Lees verder