Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Betrouwbaarheid in de tijd van ‘Fake News’

Waar vind u betrouwbaarheid in het tijdperk dat overheerst wordt door Fake News. Uit de Newcom VertrouwensMonitor 2018 blijkt dat die betrouwbaarheid te vinden is in traditionele media.

Sinds 2010 voert Newcom elke 2 jaar een nieuw VertrouwensMonitor uit. Dit jaar is deze meting relevanter dan ooit. Met de opkomst van het label “Fake News” zijn mensen kritischer gaan kijken naar de betrouwbaarheid van media. Ondanks dat het label “Fake News” als eerste gebruikt werd tegen traditionele nieuwsoutlets, blijkt uit dit onderzoek het tegenovergestelde. Traditionele media zoals radio, TV en kranten scoren het hoogst in de meting van 2018. Social media scoorde het allerlaagst.

Deze meting is ook voor u als bedrijf relevant. Bedrijven die te vinden zijn op radio, tv en kranten stralen betrouwbaarheid uit, waar bedrijven die alleen op social media te vinden zijn dit missen. Dit betekent niet dat u per direct moet stoppen met het gebruik van social media, maar als u met uw marketing betrouwbaarheid wilt uitstralen, zult u dat sneller op traditionele media vinden dan op social media.

Het hele artikel kunt u hier lezen