Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Blijven investeren in reclame tijdens de coronacrisis?

De huidige Coronacrisis treft alles en iedereen. Elke bedrijfstak, elke onderneming en elke medewerker krijgt er mee te maken. We hamsteren alles bij elkaar, lege schappen, voorraadproblemen, productie die stagneert. Het raakt ondernemers hard. Er zijn op het moment van schrijven bedrijven die verplicht worden om hun deuren te sluiten, zoals de horecazaken. Anderen nemen het zekere voor het onzekere en sluiten zelf de deuren. De hele economie komt op dit moment hard tot stilstand. We werken bijna allemaal thuis en niemand weet hoe de toekomst er na Corona uit komt te zien. Feit is dat het in ieder geval in de geschiedenisboeken terug gaat komen. Hoe gaan we in deze tijden van crisis om met onze marketingplannen? Gaan we online, radio- en TV campagnes stopzetten of gaan we juist extra inzetten? Ik leg u vandaag uit waarom het blijven investeren in reclame en marketing tijdens de Coronacrisis de juiste keuze is.

Nieuwe tijden vragen om nieuwe oplossingen

Hoe kunnen we hier toch iets positiefs uit gaan halen? Een flinke crisis zoals deze vraagt om creativiteit. Hoe gaan we opvallen in deze tijden? Op het moment dat u uw deuren moet sluiten, zal u andere plannen moeten gaan bedenken om omzet te gaan maken. Cafés worden webshops, restaurants gaan bezorgen, coffeeshops maken een afhaal luikje en er wordt opgeroepen om alleen nog maar bij lokale ondernemers te kopen. We worden (gelukkig) heel creatief in het bedenken van alternatieven. Alleen moeten deze nieuwe ideeën wel bekend worden gemaakt door middel van reclame en marketing. Echter, is het zinvol om in crisistijden te blijven investeren in reclame en marketing?

Meer verkopen, winst en marktaandeel door reclame tijdens Coronacrisis

Uit onderzoek, uitgevoerd door Professor Gerard J. Tellis, is gebleken dat het verlagen van het reclamebudget in tijden van een crisis een slecht effect heeft op de verkoopcijfers, zowel tijdens als ná de crisis. Uit het onderzoek bleek ook dat bedrijven die wél bleven investeren in reclame tijdens een crisis, een flinke groei in hun winst, marktaandeel en verkopen zagen. Niet alleen tijdens de crisis, maar ook erna. Het is dus zinvol en verstandig om te blijven investeren in reclame en marketing tijdens de Coronacrisis. Niet alleen door deze positieve effecten, maar ook om uw klant eraan te blijven herinneren dat u er ook nog bent. U wilt immers ‘uit het oog, uit het hart’ voorkomen.

Reclame maken bij RTV Noord tijdens Coronacrisis?

Bent u overstag en wilt u ook blijven investeren in uw reclame en marketing? In deze tijden zijn er veel Groningers (en veel mensen buiten de provincie) die afstemmen op de kanalen van RTV Noord. De kijk- en luistercijfers en de bezoeken op de website en app zijn op dit moment bijzonder hoog. Oftewel: hoge bereikcijfers! U profiteert op die manier mee van ons verhoogde bereik.

Enerzijds is het logisch dat er minder in reclame wordt geïnvesteerd in een slechtere economische periode, maar zoals eerder beschreven, is het juist zeer zinvol om te blijven investeren in reclame.  Bovendien valt u natuurlijk veel meer op met uw boodschap als het aanbod van adverteerders daalt. Helemaal met een nieuwe, creatieve boodschap. We denken graag (zonder kosten) met u mee over een aangepaste boodschap, die past bij deze tijd.

Behaal uw voordeel

Waar veel bedrijven stoppen met hun campagne in deze tijden, kunt u uw voordeel eruit halen. Met minder concurrentie op zender, springt u er nog meer bovenuit. Daag uzelf uit en verzin 1 creatief idee hoe u tijdens deze Corona-crisis op de juiste manier kan opvallen. Want in deze tijden zijn het de creatieve ondernemers die er voordeel uit halen.

De andere accountmanagers en ik denken graag (vanuit onze eigen huizen) met u mee. Neem vrijblijvend contact op met een van ons. Samen bespreken we de mogelijkheden om te adverteren bij RTV Noord met uw creatieve idee.

Ik wens u veel succes, gezondheid en wellicht spreken wij u binnenkort.

Bron: https://www.adformatie.nl/merkstrategie/blijf-investeren-marketing-tijden-van-coronarecessie