Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

De vergeten kracht van radio

Mogelijkheden

Als u in de reclame werkt moet u tegenwoordig lef hebben om radio als reclamemedium te kiezen. In een volle vergaderzaal, waar vaak termen als ‘snapchatstories’ en ‘viral content’ over tafel vliegen, willen mensen vaak gelijk hebben. Maar gelijk hebben is geen kwestie van stemmen tellen. Gelijk hebben is daarentegen vooral een kwestie van slim kijken naar de mogelijkheden. En als het om radio gaat, zijn die mogelijkheden bijna oneindig.

Onderschatte radio

Waarom nou radio? Radio is misschien wel het meest flexibele medium van allemaal. Of anders gezegd, het meest onderschatte. Alleen niet door ons gelukkig. Radio is namelijk het grootste ‘overdagmedium’. En wie zegt dat radio alleen maar goed werkt voor de sales (klopt overigens), die doet het medium behoorlijk tekort!

Een herinnering

Als u het namelijk goed doet, kan radio veel meer. Radio vermaakt, verbeeldt, prikkelt en ontroert. Niet te vergeten dat radio in een mate bijt, zingt en fluistert. Radio kronkelt zich als ware een weg door uw bewustzijn. Misschien is het daarom goed om u nog een keer te helpen herinneren aan die kracht van radio, door middel van twee goede voorbeelden.

Zie de twee radio commercials hier.