Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Een audiologo? Onmisbaar!

Duizenden reclame uitingen. Op TV, radio, online, onderweg. Eigenlijk overal. Met zo’n enorme hoeveelheid aan uitingen, is het tegenwoordig lastiger om je te onderscheiden van andere aanbieders.

Geluid = emotie
Het belang van merken wordt daardoor steeds belangrijker omdat blijkt dat veel (koop)beslissingen uiteindelijk met het hart worden gemaakt. Geluid is van nature bij uitstek geschikt voor het overbrengen van een boodschap met emotionele waarde. Veel bedrijven besteden ruimschoots aandacht aan hun logo en huisstijl, uitstraling van de winkel en de bedrijfsauto’s. Men vergeet daarbij helaas vaak het ontwikkelen van een ‘eigen geluid’.

Zet uw eigen audiologo in
Een audiologo is een herkenbaar (kort) geluidsfragment dat perfect past bij uw merk of bedrijf. Een audiologo kan het beste worden omschreven als een compact, meestal duidelijk te herkennen geluidsfragment, al dan niet met een gezongen merknaam of slogan. Bij een audiologo (ook wel soundlogo genoemd) gaat het om een auditief en/of muzikaal beeldmerk. Het versterkt de kracht van een merk. Het zorgt voor herkenbaarheid en een betere herinnering van de commercial.

Een audiologo kan kort zijn maar ook wat langer duren omdat het te horen is onder een voice-over of omdat het meer de structuur van een liedje heeft. Dit wordt ook wel een corporate thema genoemd. Het heeft dezelfde herkenbaarheid als een audiologo.

Audiologo heeft bewezen effect
Net als bij een visueel logo is de herkenbaarheid van een audiologo het meest belangrijke criterium. Op het moment dat een luisteraar het audiologo hoort, denkt hij of zij direct aan het merk. Voorbeelden van sterke audiologo’s zijn o.a. van McDonald’s, Unox, Coca Cola of Albert Heijn.

In een onderzoek, waar proefpersonen onder een MRI-scanner zijn gelegd, blijkt een audiologo het potentiële effect van de radiocommercial in hoge mate te vergroten. Ook op aandacht, emotionele respons en effectiviteit scoren commercials met een audiologo beter dan commercials zonder audiologo.

Hieronder een aantal voorbeelden van regionale adverteerders die gebruikmaken van een audiologo:


Wilt u zelf eens kijken naar de mogelijkheden van een audiologo? Onze accountmanagers helpen u graag verder!