Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Gebruik echte mensen!

We zien het nog veel op websites terugkomen, het gebruik van Stockmateriaal. Deze foto’s kunnen op veel plekken gebruikt worden, alleen niet als gezicht van uw bedrijf. Stockfoto’s missen daarvoor menselijkheid en herkenbaarheid. In deze blog kunt u alternatieven voor stockfoto’s vinden en een aantal tips waarmee u uw website persoonlijker en menselijker maakt.

Het gebruik van foto’s op uw website raden wij sterk aan, het helpt bijvoorbeeld met de Google kwaliteitsscore (SEO). Omdat bedrijven professionaliteit willen uitstralen worden vaak Stockfoto’s gebruikt, alleen gaat deze professionaliteit ten koste van menselijkheid en persoonlijkheid. Als alternatief raden wij het gebruik van “echte” mensen aan. Vraag bijvoorbeeld “mooie” mensen uit uw vriendenkring of nog beter, collega’s. Klanten vinden het heel prettig om te zien met wie ze te maken hebben/krijgen. Als gezichten/mensen van uw website terug te vinden zijn in uw winkel zal dat vertrouwen wekken.

Als u uw website nog persoonlijker wilt maken, kunt u bijvoorbeeld uw hobby’s of interesses vermelden op uw website. Dit moet u natuurlijk niet op de voorpagina doen. Mensen vinden het erg leuk om iets persoonlijks te lezen, iets waarmee ze kunnen relativeren. Hier hoeft u geen complete webpagina mee te vullen, een paar regels naast een foto voldoen al.

Hieronder kunt u een foto zien van Jan, u kunt zijn foto’s op www.istockfoto.com kopen. Hij is een goed voorbeeld voor waarom u moet oppassen met stockfoto’s als gezicht voor uw bedrijf te gebruiken.

 

Dit zijn tien verschillende bedrijven waarbij Jan terug te vinden is:

Hier zie je Jan op nummer 2, hij is een excel PRO specialist.
Hier heeft Jan als 50 plusser meegedaan aan een studie voor een onderzoek.

 

Hier zien we dat Jan een huurwoning heeft.

 

Kijk, hier is Jan een therapeut.

 

 

 

Jan heeft hier een heel mooi gezin!
Jan heeft een mooie vrouw en vindt een comfortabel leven erg belangrijk.

 

En ook comfort in de badkamer en in de keuken heeft hij het liefste.
Hier doet Jan een bodycheck om het ziekteverzuim van uw bedrijf terug te brengen.

 

En hij heeft ook de mooiste garagedeur voor zijn auto!
Tot slot is Jan ook heel blij dat hij mantelzorg krijgt!