Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Waarom de uitgaven aan TV-reclames weer stijgen

E-commerce bedrijven zijn voor hun groei op zoek naar een groot bereik en een bredere doelgroep. Dat heeft ertoe geleid dat de bestedingen van 120 e-commerce adverteerders aan TV-reclame sinds 2016 bijna zijn verdubbeld. Dat blijkt uit een analyse door The Video Advertising Agency van de bestedingencijfers van Nielsen. Het is te duur voor deze merken om gebruik te blijven maken van de social media kanalen waar ze eerst op geadverteerd hebben.

Ze analyseerden de Nielsen reclamebestedingencijfers van 120 e-commerce adverteerders. Zo vonden ze dat deze adverteerders 2 miljard dollar hadden besteed aan TV-reclame in 2018, waarbij 70 van de 120 merken TV voor het eerst in 2018 inschakelden.

Doorgaan met online media te duur en niet effectief

Voor deze groei-merken is de keuze voor TV een natuurlijke ontwikkeling in hun zoektocht naar een bredere doelgroep en groot bereik. Het is niet alleen te duur voor deze merken om gebruik te blijven maken van de social media kanalen. Een andere reden die het gebruik van TV-reclame stimuleert zijn de stijgende CPM kosten van Facebook.

Toegankelijke TV-reclame en bewijs in termen van omzet

In Amerika hebben zowel de TV-bedrijven als de bureaus opgemerkt dat e-commerce adverteerders geholpen moeten worden bij het inzetten van TV. In november 2018 heeft NBC een programma opgestart dat TV-reclame meer toegankelijk maakt voor e-commerce merken. Het programma levert ook een oplossing voor de meet-issues die e-commerce merken hebben. Namelijk het bewijs dat de reclamebestedingen gegarandeerde omzet opleveren in plaats van alleen maar bereik in bepaalde socio-demografische groepen.

Goed attributiemodel levert voorspelling van bedrijfsresultaat

TV-data-optimalisatie bedrijf Simulmedia heeft een betaversie van een dergelijk programma ontwikkeld en werkt samen met e-commerce adverteerders om dit programma te optimaliseren. Dave Morgan, CEO van Simulmedia: ‘We besteden veel tijd aan overleg met de analisten, om te testen welke attributie technieken het beste werken. ‘

Effectdata zijn cruciaal voor financiering

Dankzij deze programma’s en analyses kan een merk de individuele bijdrage van een afzonderlijke TV-spot op het websitebezoek volgen. Hiervoor worden pixels op bepaalde landing-sites gematched aan anonieme TV-kijkdata. Veel merken zijn afhankelijk van investeringskapitaal en moeten groeien om gefinancierd te blijven. Anders kunnen ze niet voortbestaan.

Digital native adverteerders kunnen hiervan optimaal gebruik maken

Omdat de te verkopen TV-inventory steeds meer ‘addressable’ en ‘targeted’ wordt zal de meetbaarheid van de hele TV-industrie alleen maar verder toenemen. Het zijn bij uitstek de digital native e-commerce adverteerders die de juiste positie innemen om daarvan gebruik te maken.

Zie het gehele artikel hier