Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Hoe LinkedIn kan bijdragen aan uw bedrijfssucces

LinkedIn is net als Facebook, Instagram en Twitter een social media platform. Maar in tegenstelling tot de meeste social media, is LinkedIn gericht op zakelijk gebruik. Mensen gebruiken het om hun zakelijk netwerk mee op te bouwen en daarnaast biedt LinkedIn mogelijkheden voor bedrijven. Het is een mooi platform om naamsbekendheid op te bouwen. Maar hoe maakt u optimaal gebruik van LinkedIn voor uw bedrijf?

Ga plaatsen op LinkedIn

Zeker na de hele privacy rel op Facebook, zien we dat LinkedIn daar baat bij heeft. LinkedIn is tegenwoordig gevuld met mooie verhalen, goede inhoudelijke content en fijne video’s. Het is een plek geworden waar je op de hoogte blijft van zakelijk nieuws dat je aanspreekt. Tijd om dus ook te gaan posten op LinkedIn, want er is altijd wel nieuws in uw organisatie! Deel dat, want alleen op die manier weten mensen ervan! Heeft u een nieuwe etalage voor uw winkel? Een collega die een succes heeft behaald? Bent u ergens trots op? Een fijne order gescoord? Twijfels over een zakelijke beslissing? Een vraag aan uw connecties? Laat het weten via LinkedIn. Uw connecties (en interessanter nog, hún connecties) blijven zo op de hoogte van uw (kleine) nieuws. En een bedrijf waar mensen vaker van horen, blijft automatisch on top of mind…

Voeg beeld toe

Veel mensen besluiten dat een foto geen toevoeging is voor hun post, dit is een gemiste kans. Wanneer u een foto toevoegt aan uw bericht, neemt deze meer ruimte in op iemands tijdlijn. Daarnaast trekt beeld meer aandacht dan tekst alleen. Het is wel belangrijk dat het beeld relevant is voor uw bericht, anders werkt dit averechts. Uit onderzoek blijkt dat foto’s met mensen erop het nog beter doen. Ook in dit geval moeten de mensen wel relevant zijn voor de post.

Steek tijd in uw tekst

U schrijft een fantastisch artikel op uw eigen website, alles wat u nog moet doen is een korte verwijzing schrijven op LinkedIn. Onderschat dit niet, iedereen die op LinkedIn uw post leest, weet niet wat voor artikel er achter de link schuilt. Het is daarom belangrijk dat deze korte post gelijk dezelfde kwaliteit (of beter) uitstraalt als jouw eigen artikel. Vergeet niet tijd in de LinkedIn post te steken en spoor mensen aan om op de link te klikken.

Wissel af

Zorg voor afwisseling in de berichten. Een beetje afwisseling helpt u een beter gezicht te creëren voor uw pagina en daardoor ook voor uw bedrijf. Dus niet alleen zakelijke inhoudelijke posts maar ook een keer wat luchtigs tussendoor. Afwisseling kan ook zitten in het soort content. Denk hierbij aan blogs, nieuwsberichten, video’s of foto’s.

Betrek uw collega’s

LinkedIn is een platform gebouwd om te netwerken, specialisten vertellen dat de kracht van LinkedIn niet ligt in het ‘eerstegraads netwerk’ (uw eigen connecties), maar juist  in het ‘tweedegraads netwerk’ (de connecties van uw connecties). Daarom is het een goed idee om uw collega’s te betrekken in jouw posts. Maak het laagdrempelig voor hun om te reageren of om de post te delen. U kunt ze ook taggen, zodat ze het bericht snel zien.

 

Hier vind u de bronnen:

Wat is LinkedIn

7 inzichten voor succesvolle posts in B2B