Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Hoe overtuigt u luisteraars met uw radiocommercial? Deel 6: Eenheid

In deze reeks van zeven blogs nemen we u mee op reis langs de beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini. Cialdini is oud-hoogleraar psychologie en marketing en komt uit Amerika. Tot op de dag van vandaag zet hij zijn zeven principes in voor merken. Zij kunnen op hun beurt klanten overtuigen van hun product of dienst. In deze zesde blog: Eenheid.

Eenheid op radio

Eenheid, we willen graag bij een groep horen. We hoeven een ander niet per se sympathiek te vinden, maar kunnen dan wel tot dezelfde groep behoren. Bijvoorbeeld in Groningen: alle gedupeerden van de aardbevingen. Nou is dit niet direct een groep waar je bij wílt horen, maar in het voorbeeld hieronder hoor je hoe er toch goed wordt ingespeeld op dit beïnvloedingsprincipe. Op radio is dit principe in allerlei varianten toe te passen. Denk aan:

  • duizenden mensen gingen u voor
  • sluit u aan en ontdek de voordelen
  • samen maken we het verschil
  • komt u óók?

Voorbeeld eenheid

Het beïnvloedingsprincipe eenheid werd ingezet bij de radiocommercial van De Haan Advocaten Groningen, deze draaide op Radio Noord.

“Man: Krijgt u ook koppijn van de aardbevingen? Door al het gedoe, de angst, onzekerheid en boosheid? Neem nu het heft in eigen hand en claim emotieschade bij de NAM. Al 5000 Groningers doen mee.”

Beluister radiocommercial: De Haan Advocaten