Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Kunt u het nog bijhouden?

Elke dag weer lees je over nieuwe ontwikkelingen, technische snufjes en veranderd koopgedrag van consumenten. Al die veranderingen, ontwikkelingen en technologische hoogstandjes volgen elkaar in sneltreinvaart op. Ik kan het allemaal niet meer bijhouden, al die blogs, artikelen, lezingen en boeken. Daarom heb ik in dat ongelooflijke aanbod een radicale keuze gemaakt. Ik volg nog maar een paar experts op het gebied van nieuwe marketing en online technieken. Experts die echt weten waar ze over praten en niet zoals veel van die praatjesmakers die eigenlijk maar één doel hebben: hun eigen handel te verkopen.

Ik geeft u hierbij een paar tips om bij te blijven, en zeker wanneer het voor u belangrijk is, uw bedrijf te laten groeien in marktaandeel, omzet, naamsbekendheid of aantal tevreden klanten. Ik heb een keuze gemaakt voor marketing, retail en online marketing.

Marketing 4.0

Lees vooral het laatste boek van Philip Kotler, Marketing 4.0. Makkelijk leesbaar, zeker niet dik en deze man heeft ongelooflijk veel kennis op het gebied van marketing. Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago. Hij is auteur en coauteur van onder andere ‘Social Marketing’, ‘Marketing Places’, ‘The Marketing of Nations’ en ‘Marketing Management’, dat door de Financial Times wordt gerekend tot de 50 beste bedrijfskundige boeken.

Marketing 4.0 vertelt u alles over de inzet van de offline en online marketing kanalen om op een effectieve manier te bouwen aan uw naamsbekendheid, winkel- én websitebezoek en klantloyaliteit. Wanneer u meer dan € 1.000,- per jaar aan reclame uitgeeft, is dit een investering in geld en tijd die u dubbel en dwars terugverdient.

Retail op z’n Chinees

De technologische ontwikkelingen in de retail gaan best wel snel tegenwoordig. Maar wanneer wij de snelheid van die ontwikkelingen in Europa vergelijken met  die in China, dan gaat het daar ongeveer 10 keer zo snel. Als er iemand is die daar zeer boeiend en met veel kennis van zaken over kan vertellen dat is dat Ed Sanders. Ed publiceert al jaren een blog onder de naam China Talk en besteedt veel aandacht aan de online ontwikkelingen in China en ook op het gebied van retail. Daarnaast schrijft hij ook veel over de cultuur en maatschappelijke ontwikkelingen. China is een waanzinnig groot land dat zicht de laatste 10 jaar verschrikkelijk snel heeft ontwikkeld naar een high-tech land. Ed publiceert zijn verhalen op zijn blog en maakt daar regelmatig een mooi boekje van. U vindt alles terug via deze link. De e-books zijn allemaal gratis te downloaden, nummer 5 over Nieuwe retail en oude gewoonte raad ik zeker aan!

Bob waakt over Facebook, Google en nog meer

Weinig mensen in Nederland kennen Bob Hoffman. Bij Google, Facebook, Instagram en veel online ad-agencies in de Verenigde Staten kennen ze deze online journalist heel erg goed. En dat is ook wel te begrijpen wanneer je zijn nieuwsbrieven en blogs leest. Hij neemt geen blad voor de mond en publiceert elke keer weer grote misstanden en schandalige praktijken over o.a Facebook en de online advertentieverkoopbedrijven en Google. Wanneer je hem een tijdje volgt is het vooral opvallend dat er aan de frauduleuze handelingen van vooral Facebook in Nederland weinig aandacht wordt geschonken. Abonneer u op zijn nieuwsbrief en verwonder u over de misstanden, verdraaiing van feiten en cijfers en het misbruik van persoonsgegevens door alom geprezen online giganten.

Zoals ik al zei, Bob maakt van zijn hart geen moordkuil en doet altijd uitvoerige research. Wat terug te lezen is in zijn nieuwsbrief, daarnaast schrijft hij ook interessante blogs.

Ik hou mij aanbevolen voor één of twee tips van uw kant, het wordt alweer wat eerder donker, dus ik heb wat meer tijd over om te lezen.