Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Meer site bezoek door inzet radio en TV

TV- en radiocampagnes blijken effectief te zijn in het stimuleren van extra site-bezoek van merken.

De belangrijkste onderzoeksresultaten

In het Double Proof onderzoek zijn de effecten van RTV-campagnes op online resultaten aangetoond. Daarbij is gekeken welke kenmerken van de RTV-campagnes het meest verklarend zijn voor de online resultaten. Dit is de top 5:

  1. Campagne inzet met TV en radio achter elkaar werkt veel effectiever dan de inzet van TV en radio tegelijkertijd
  2. Activatie campagnes op TV en radio ‘stand alone’ presteren het meest kosteneffectief, in tegenstelling tot tegelijkertijd inzetten van TV en radio en via branding campagnes
  3. Doelgroepzenders realiseren voor TV en radio de grootste volumes en presteren het meeste kosteneffectief in tegenstelling tot de bereikzenders
  4. Resultaten op week of weekenddagen verschillen nauwelijks, waarbij de kosten per effect het laagst zijn voor TV op weekdagen en radio in het weekend
  5. Non-prime inzet op TV en radio levert zeer grote volumes tegen lage kosten

Bruikbare tips voor adverteerders

Op grond van de campagneresultaten formuleren de onderzoekers de volgende tips:

  • Zorg voor een 100% heldere branding in de RTV-campagne, voor een duidelijke communicatie van de URL en een heldere call to action.
  • Zorg verder dat de SEO en SEA geoptimaliseerd zijn en gebruik dezelfde online keywords als in de RTV-campagne.

Lees het artikel hier