Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Ook ‘ongeziene’ banners verhogen merkkennis en koopintentie

Online adverteren biedt veel mogelijkheden voor bedrijven. Dat komt door de hoge betrokkenheid en de grote populariteit van smartphones. Dankzij online adverteren kunt u gericht potentiele klanten naar uw website leiden. Uit onderzoek blijkt dat ook mobiele campagnes sterk genoeg zijn voor het beïnvloeden van consumenten.

Niet altijd direct actie
Natuurlijk wordt niet elke consument direct beïnvloed door banners op websites. Zo is er onbewuste advertentieverwerking: de online banner wordt wel vertoond op een scherm, maar niet opgemerkt door degene achter het scherm. We denken vaak dat we de online banners ‘niet meer zien’. Als dit niet gebeurd, wordt het doel van de campagne, bijvoorbeeld meer naamsbekendheid, minder snel bereikt.

Banners blijken toch aanwezig in het brein
Hoewel mensen zich niet altijd bewust zijn van de banners op hun scherm, speelt het onderbewustzijn ook een grote rol. Online advertenties die aanwezig zijn in het onderbewustzijn van online gebruikers bieden nog steeds een mogelijkheid om koopoverwegingen te vergroten. Bij koopoverwegingen hoeven consumenten zich niets te herinneren uit het geheugen. Hierbij gaat het om primaire merkkennis (het merk is al bekend bij de consument) en vervolgens maken zij de koopoverweging voor het product of de dienst.

Hoe groot is de invloed van het onderbewustzijn?
Natuurlijk is het fijn als consumenten uw online banners direct zien, door een opvallend design of een aansprekende boodschap. Dat is de beste manier van banneren. Een aantal tips hoe u een opvallende banner laat maken, vindt u hier. Maar dat het onderbewustzijn ook een enorme rol op zich neemt, bewijst deze video. Een groep marketeers (die de kunst van het verleiden kennen, en hier dus zogenaamd niet vatbaar voor zijn) gaat de test aan. Het resultaat is verbluffend.

Wilt u door RTV Noord geholpen worden met een online adverteren campagne? Dan kunt u contact opnemen met één van onze accountmanagers. We helpen u graag verder.