Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

RTV Noord Commercie & Marketing Blog

Hoe evalueren we radiocampagnes?

Vaak krijgen we de vraag bij RTV Noord hoe wij een radiocampagne evalueren. Waar de cijfers vandaan komen en hoe wij die binnen krijgen. Continu Luisteronderzoek Het Continu Luisteronderzoek vormt de belangrijkste graadmeter voor de Nederlandse radiobranche.

Lees verder

Digitale radio in opkomst

De tijd dat u Radio Noord alleen maar in Groningen kon horen is voorbij. Tegenwoordig maakt het niet meer uit waar ter wereld u zit, via internet zijn de meeste radiozenders overal al te horen. Met de komst van digitale radio wordt die luisterervaring vergroot. Hoe werkt digitale radio?

Lees verder

Een tv-commercial scoort nog steeds

Bijna de helft van de tijd die men in Nederland besteedt aan media, gaat naar televisie kijken. Mensen kijken gemiddeld ruim 3 uur tv en zien zo’n 18 minuten tv-reclame per dag. Best veel hè? Wij leggen u uit waarom een tv-commercial nog steeds scoort. Televisie is emotie Televisie geeft sfeer en beleving.

Lees verder

5 Tips voor uw radiocommercial

U wilt adverteren door middel van een radiocommercial. Goed idee! Hoe zorgt u dat iedereen het straks over die commercial heeft? Wij geven u de vijf beste tips voor een goede commercial op de radio. 1. Zorg voor een goed idee. Een radiocommercial maken vergt creativiteit.

Lees verder

Display marketing? Heel simpel!

Bij RTV Noord stijgen de online bezoeken al maanden. We zien dat mensen meer en meer gebruik maken van onze website én de RTV Noord app via de smartphone of tablet. Mensen willen direct het laatste nieuws kunnen opzoeken, dit gaat het snelst via de online kanalen.

Lees verder

De ideale lengte van een radiospot

Bij het inzetten van radiocommercials, wordt er vaak direct gekeken naar de meest voorkomende lengte: 15 seconden. Terwijl uw boodschap zich misschien wel beter leent voor een langere radiocommercial. Of u heeft zo’n korte boodschap, dat een korte commercial minstens net zoveel impact heeft.

Lees verder

Hoe u uw TV commercial het beste inzet

TV heeft nog steeds het meeste impact als het om videocontent gaat. Ondanks alle nieuwe mogelijkheden online. Uit onderzoek blijkt dat een commercial die wordt vertoond op TV méér impact heeft dan wanneer deze wordt vertoond op een ander device (bijv. laptop of smartphone).

Lees verder

Werkt een mannen- of een vrouwenstem beter voor radio?

U wilt een radiocommercial laten maken. Vervolgens komt de vraag van de producent: Wilt u een mannenstem of een vrouwenstem gebruiken? U heeft geen idee en kiest waarschijnlijk op gevoel. Toch is deze keuze van invloed op het succes van uw radiospot.

Lees verder