Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

RTV Noord Commercie & Marketing Blog

Reclamebureau in Groningen? RTV Noord is er ook!

Bent u een Groningse ondernemer en zit u er al lange tijd over na te denken om reclame te maken, maar heeft u geen idee hoe u dit zou moeten doen? Vaak wordt er dan al snel gedacht aan het inschakelen van een reclamebureau in Groningen. Zij bieden immers een strategie, advies en voeren de campagne uit. Echter, wist u dat RTV Noord dat ook allemaal doet?

Lees verder

A/B-testen: wat is het en waarom gebruik je het?

A/B-testen worden onder meer gebruikt bij de optimalisatie van conversie op websites, binnen e-nieuwsbrieven en bij advertenties. Middels de A/B-test kan ondervonden worden welke indeling leidt tot hogere conversies en welke niet. Je verdeelt bezoekers in twee verschillende groepen die beide een andere versie van een webpagina of een banner te zien krijgen.

Lees verder

Corporate storytelling, zo doet u dat!

Het verhaal van uw bedrijf vertellen, hoe moet dat eigenlijk? Corporate storytelling kan bij alles gebruikt worden, voor zowel beeld als tekst en van tv tot radio. Maar wat is corporate storytelling? Wat is het voordeel ervan en hoe kunt u het zelf gebruiken? Wij nemen u mee.

Lees verder

Trends in 2020 op radio en tv

Nieuw jaar, nieuwe kansen! Welke trends op gebied van commercials gaan we zien in 2020? En met welke trends wilt u meegaan? We zetten onze selectie op gebied van radio en tv voor u op een rij.

Lees verder

Inspelen op kerst, zo doet u dat!

Kerst. Een heerlijke tijd waarbij veel mensen samen komen met hun geliefden. Tijdens kerst zijn mensen net iets gevoeliger voor een mooi verhaal. Hier wordt dan ook volop gebruik van gemaakt want elke kerst worden we er weer mee overspoeld, kerstcommercials. In geen andere tijd van het jaar kunt u zoveel goede voorbeelden van storytelling.

Lees verder

Wat kost een radiocampagne?

Wilt u de naamsbekendheid van uw bedrijf of dienst verhogen? Of wilt u groeien in aantal klanten of orders? Dan is een radiocampagne een goede manier om uw boodschap over te brengen op een groot publiek. Maar wat kost zo’n radiocampagne eigenlijk? Is radio geschikt voor mij?

Lees verder

Hoe overtuigt u luisteraars met uw radiocommercial? Deel 7: Wederkerigheid

Aan de hand van de zeven beinvloedingsprincipes van Robert Cialdini kijken we op welke manieren u consumenten kunt overtuigen van uw product of dienst. Cialdini is oud-hoogleraar marketing en psychologie en zette zijn principes op een rij. We vertellen u graag hoe u deze beinvloedingsprincipes inzet in radiocommercials. In deze zevende blog: Wederkerigheid.

Lees verder

Hoe overtuigt u luisteraars met uw radiocommercial? Deel 6: Eenheid

In deze reeks van zeven blogs nemen we u mee op reis langs de beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini. Cialdini is oud-hoogleraar psychologie en marketing en komt uit Amerika. Tot op de dag van vandaag zet hij zijn zeven principes in voor merken. Zij kunnen op hun beurt klanten overtuigen van hun product of dienst. In deze zesde blog: Eenheid.

Lees verder

Hoe overtuigt u luisteraars met uw radiocommercial? Deel 5: Sympathie

Wilt u overtuigen met uw radiocommercial? In deze reeks blogs kijken we naar de 7 beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini en zijn toepassingen op marketing. Cialdini is een Amerikaanse oud-hoogleraar psychologie, die dat vakgebied op prachtige wijze weet te combineren met marketing. In deze vijfde blog: Sympathie

Lees verder