Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

RTV Noord Commercie & Marketing Blog


Wat kost een tv-campagne?

Wilt u de naamsbekendheid van uw bedrijf of dienst verhogen? Of wilt u groeien in aantal klanten of orders? Dan is een tv-campagne de perfecte manier om uw boodschap over te brengen op een groot publiek. Maar wat kost zo’n tv-campagne eigenlijk?

Lees verder

Zo grijpt u de aandacht van de scannende lezer

We weten inmiddels dat lezers online geen tijd nemen om uw webtekst eens op het gemakje door te lezen. Binnen enkele seconden wordt je tekst al gescand. Des te belangrijker is het dat je tekst zo ‘smooth’ mogelijk loopt, en dat u de lezer begeleidt naar je uiteindelijke doel. Of dat nu het kopen van een elektrische tandenborstel is of het lezen van gerelateerde reisblogs, dat maakt niets uit. Deze 6 universele tips helpen u om uw webtekst te laten sprankelen.

Lees verder

Meer site bezoek door inzet radio en TV

In het Double Proof onderzoek zijn de effecten van RTV-campagnes op online resultaten aangetoond. Daarbij is gekeken welke kenmerken van de RTV-campagnes het meest verklarend zijn voor de online resultaten. Lees hier meer over de resultaten en tips.

Lees verder

Aandacht voor reclame op TV groter dan op Facebook en YouTube

Voor adverteerders is de grote vraag welke vorm van videoreclame, op TV, Facebook of YouTube, het meest effectief is om de verkopen te stimuleren. Dit Australische onderzoek is er om vast te stellen welke aspecten van videoreclame tot omzetgroei voor adverteerders leiden. Het onderzoek werd in opdracht van ThinkTV uitgevoerd. Lees hier meer over de resultaten.

Lees verder

De vergeten kracht van radio

Radio vermaakt, verbeeldt, prikkelt en ontroert. Niet te vergeten dat radio in een mate bijt, zingt en fluistert. Radio kronkelt zich als ware een weg door uw bewustzijn. Misschien is het daarom goed om u nog een keer te helpen herinneren aan die kracht van radio. Daarbij worden twee voorbeelden gegeven die dat bevestigen.

Lees verder

Waarom de uitgaven aan TV-reclames weer stijgen

E-commerce bedrijven zijn voor hun groei op zoek naar een groot bereik en een bredere doelgroep. Dat heeft er toe geleid dat de bestedingen van 120 e-commerce adverteerders aan TV-reclame sinds 2016 bijna zijn verdubbeld. Dat blijkt uit een analyse door The Video Advertising Agency van de bestedingencijfers van Nielsen. Het is bijvoorbeeld te duur voor deze merken om gebruik te blijven maken van de social media kanalen waar ze eerst op geadverteerd hebben. Meer gegevens over de keuze voor TV-reclame leest u hier.

Lees verder

Hoe gaat u zich onderscheiden?

Er is maar een iemand met de set van smaak, voorkeuren, leeftijd, humor, hobby’s en onhandigheden als u. En als u wilt opvallen, dan mag u die smaak , voorkeuren, humor en verhalen ook vertellen. En ja, dat bent u niet gewend en dat is spannend, want zo deden we het nooit in het bedrijfsleven. Daarom worden hier vijf vragen gesteld om u een zetje in de rug te geven, met de uiteindelijke vraag; hoe gaat u zich onderscheiden?

Lees verder

Waarom display advertising zo onmisbaar is

Als we denken aan e-commerce, denken we vaak direct aan het binnenhalen van zoveel mogelijk conversies. Vaak worden er dan activatie-gerichte kanalen als AdWords en Bing ingezet. Maar ook display kan een belangrijk kanaal zijn om in te zetten. In dit artikel wordt duidelijk uitgelegd waarom display advertising onmisbaar is in de marketingmix.

Lees verder

De voorspellingen in media voor 2019

Januari is altijd de maand van de trends en voorspellingen. Overal wordt geroepen wat de trends dit jaar zullen worden en waar we het verschil gaan maken. Ik wilde zelf ook een blog schrijven over welke trends u kunt verwachten in 2019. Totdat ik de volgende video op mijn tijdlijn tegen kwam. De video is in 2009 gemaakt door Microsoft, het gaat over hoe 2019 eruit zou gaan zien.

Lees verder