Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

RTV Noord Commercie & Marketing Blog

Hoe overtuigt u luisteraars met uw radiocommercial? Deel 4: Consistentie

In zeven blogs leren we u alles over de beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini, en het gebruik ervan in radiocommercials. Cialdini is een Amerikaanse oud-hoogleraar psychologie, die dat vakgebied op prachtige wijze weet te combineren met marketing. Cialdini is bekend van zijn 7 beïnvloedingsprincipes, waarmee u consumenten kunt overtuigen van uw product of dienst. In deze vierde blog: Consistentie en commitment

Lees verder

cialdini autoriteit

Hoe overtuigt u luisteraars met uw radiocommercial? Deel 3: Autoriteit

In deze 7-delige serie van blogs kijken we naar alle beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini, en hoe ze toe te passen zijn in radiocommercials. Cialdini is een Amerikaanse oud-hoogleraar psychologie, die dat vakgebied op prachtige wijze weet te combineren met marketing. Cialdini zette 7 beïnvloedingsprincipes op een rij, waarmee u consumenten kunt overtuigen van uw product of dienst. In deze derde blog: Autoriteit

Lees verder
cialdini schaarste

Hoe overtuigt u luisteraars met uw radiocommercial? Deel 2: Schaarste

In deze 7-delige serie van blogs kijken we naar alle beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini, en hoe ze toe te passen zijn in radiocommercials. Cialdini is een Amerikaanse oud-hoogleraar psychologie, die dat vakgebied op prachtige wijze weet te combineren met marketing. Cialdini zette 7 beïnvloedingsprincipes op een rij, waarmee u consumenten kunt overtuigen van uw product of dienst. In deze tweede blog: Schaarste

Lees verder

Wat kost een tv-campagne?

Wilt u de naamsbekendheid van uw bedrijf of dienst verhogen? Of wilt u groeien in aantal klanten of orders? Dan is een tv-campagne de perfecte manier om uw boodschap over te brengen op een groot publiek. Maar wat kost zo’n tv-campagne eigenlijk?

Lees verder

Zo grijpt u de aandacht van de scannende lezer

We weten inmiddels dat lezers online geen tijd nemen om uw webtekst eens op het gemakje door te lezen. Binnen enkele seconden wordt je tekst al gescand. Des te belangrijker is het dat je tekst zo ‘smooth’ mogelijk loopt, en dat u de lezer begeleidt naar je uiteindelijke doel. Of dat nu het kopen van een elektrische tandenborstel is of het lezen van gerelateerde reisblogs, dat maakt niets uit. Deze 6 universele tips helpen u om uw webtekst te laten sprankelen.

Lees verder

Meer site bezoek door inzet radio en TV

In het Double Proof onderzoek zijn de effecten van RTV-campagnes op online resultaten aangetoond. Daarbij is gekeken welke kenmerken van de RTV-campagnes het meest verklarend zijn voor de online resultaten. Lees hier meer over de resultaten en tips.

Lees verder

Aandacht voor reclame op TV groter dan op Facebook en YouTube

Voor adverteerders is de grote vraag welke vorm van videoreclame, op TV, Facebook of YouTube, het meest effectief is om de verkopen te stimuleren. Dit Australische onderzoek is er om vast te stellen welke aspecten van videoreclame tot omzetgroei voor adverteerders leiden. Het onderzoek werd in opdracht van ThinkTV uitgevoerd. Lees hier meer over de resultaten.

Lees verder

De vergeten kracht van radio

Radio vermaakt, verbeeldt, prikkelt en ontroert. Niet te vergeten dat radio in een mate bijt, zingt en fluistert. Radio kronkelt zich als ware een weg door uw bewustzijn. Misschien is het daarom goed om u nog een keer te helpen herinneren aan die kracht van radio. Daarbij worden twee voorbeelden gegeven die dat bevestigen.

Lees verder

Waarom de uitgaven aan TV-reclames weer stijgen

E-commerce bedrijven zijn voor hun groei op zoek naar een groot bereik en een bredere doelgroep. Dat heeft er toe geleid dat de bestedingen van 120 e-commerce adverteerders aan TV-reclame sinds 2016 bijna zijn verdubbeld. Dat blijkt uit een analyse door The Video Advertising Agency van de bestedingencijfers van Nielsen. Het is bijvoorbeeld te duur voor deze merken om gebruik te blijven maken van de social media kanalen waar ze eerst op geadverteerd hebben. Meer gegevens over de keuze voor TV-reclame leest u hier.

Lees verder