Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

RTV Noord Commercie & Marketing Blog

Workshop over 50-plussers. Bent u erbij?

Wat beweegt 50-plussers, aan welke producten en diensten heeft men behoefte en hoe kan men deze doelgroep het beste bereiken? RTV Noord gaat u helpen om deze vragen te beantwoorden. In 2018 organiseren we in samenwerking met een aantal specialisten, een workshop seniorenmarketing. Wilt u erbij zijn? Meldt u zich hier dan alvast aan.

Lees verder

Opvallen met jouw merk?

Opvallen en op het juiste moment in het brein zitten. De manier waarop we naar merkgroei kijken is de afgelopen jaren veranderd. Om succesvol te zijn als merk, en je merk te laten groeien, is het van cruciaal belang om op te vallen en aanwezig te zijn op het moment van de koopbeslissing. Merken groeien.

Lees verder

TV beste medium om boodschap over te brengen

In het Neustar onderzoek worden effecten van diverse reclameplatformen onderzocht. Volgens een update in dit onderzoek blijft TV het sterkste medium om een boodschap over te brengen op consumenten. De update in het onderzoek werd gedaan omdat de ontwikkelingen in medialandschap snel gaan en er telkens nieuwe platformen bijkomen, zoals online video.

Lees verder

Wij van Google, adviseren Google

Voor de tweede keer in krap anderhalf jaar tijd streek het Google circus neer in Groningen. Op het voormalige Suikerunie terrein werden in 5 dagen tijd ondernemers, ZZP’ers, scholieren en studenten bijgespijkerd op het gebied van online marketing. Helemaal gratis en voor niets! Toch?

Lees verder

Een website in uw commercial? Let hier dan op!

Bij RTV Noord horen we dagelijks tientallen radio- en tv-commercials. Iedere commercial wordt handmatig bekeken en geluisterd, om te zien of horen of de inhoud geschikt is voor onze kanalen. In de meeste gevallen wordt er in zo’n commercial een website genoemd, voor meer informatie. Maar hoe effectief is dat? Wat is het doel van.

Lees verder

De effecten van een Radio- en TV-campagne

Radio- en TV-campagnes effectief in het stimuleren van websitebezoek Radio- en TV-campagnes (RTV campagnes) blijken effectief te zijn in het stimuleren van extra websitebezoek. De RTV-campagnes zorgen voor direct websitebezoek en ze jagen o.a. de effecten van de organische resultaten aan. Ieder mediumtype heeft daarbij zijn eigen sterke kanten. Hierdoor werkt de inzet van TV.

Lees verder

“Humor in reclame werkt echt”

Nieuwe commercials op TV Noord Met RTV Noord bereiken onze adverteerders dagelijks tienduizenden Groningers. Of dit nu via radio, tv of via onze online kanalen is! Wij zijn echter veel meer dan alleen een platform om uw doelgroep te bereiken. Zo kunnen wij u van begin tot eind begeleiden bij het opzetten, uitvoeren en analyseren.

Lees verder

Het overbrengen van een boodschap; elke seconde telt

Tijd is geld. Maar hoeveel tijd heeft u nodig om uw boodschap over te brengen? Hier is onderzoek naar gedaan door Validators. Het overbrengen van een boodschap, zoveel tijd heeft u nodig. Het overbrengen van een boodschap Consumenten nemen maar een paar seconden de tijd voor een commerciële boodschap. Maar hoeveel tijd heb je dan.

Lees verder

Chatbots of mensenwerk?

Algoritmes, robots en chatbots dreigen veel werk in marketing, reclame en communicatie over te nemen van de mens. Wanneer dreigt dit fout te gaan? Zonder algoritmes is programmatic advertising onmogelijk. Het irritante is dat het heel vaak lukt om binnen 0,3 seconden zo’n beetje iedere bezoeker van een website te targetten. Uw profiel is dan.

Lees verder