Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

RTV Noord Commercie & Marketing Blog

Dit moet je weten over online adverteren

Veel van onze nieuwsbrieflezers spenderen maandelijks veel geld bij Google en andere social-kanalen. Het is dan ook niet zo vreemd dat Google samen met Facebook een aandeel heeft van 70 % van de wereldwijde omzet aan advertentie bestedingen. Onder het mom van ‘dat je precies weet wat je doet en alles kunt meten’, wordt vaak een te groot deel van het reclamebudget online besteed.

Lees verder

Waarom radioreclame werkt

Radioreclame heeft impact, ook als er niet met de volle aandacht naar de commercials wordt geluisterd. Hersenscans laten zien wat er in het brein gebeurt als mensen worden blootgesteld aan radioreclame terwijl zij met iets anders bezig zijn.

Lees verder

“Televisie is helemaal niet dood!”

Televisie is gewoon nog steeds hét massabereiksmedium dat het vroeger was. En heeft ook nog eens de meeste impact. En bereik plus impact is de gouden formule voor alles en iedereen die reclame maakt.

Lees verder

Workshop over 50-plussers. Bent u erbij?

Wat beweegt 50-plussers, aan welke producten en diensten heeft men behoefte en hoe kan men deze doelgroep het beste bereiken? RTV Noord gaat u helpen om deze vragen te beantwoorden. In 2018 organiseren we in samenwerking met een aantal specialisten, een workshop seniorenmarketing. Wilt u erbij zijn? Meldt u zich hier dan alvast aan.

Lees verder

Opvallen met jouw merk?

Opvallen en op het juiste moment in het brein zitten. De manier waarop we naar merkgroei kijken is de afgelopen jaren veranderd. Om succesvol te zijn als merk, en je merk te laten groeien, is het van cruciaal belang om op te vallen en aanwezig te zijn op het moment van de koopbeslissing. Merken groeien.

Lees verder

TV beste medium om boodschap over te brengen

In het Neustar onderzoek worden effecten van diverse reclameplatformen onderzocht. Volgens een update in dit onderzoek blijft TV het sterkste medium om een boodschap over te brengen op consumenten. De update in het onderzoek werd gedaan omdat de ontwikkelingen in medialandschap snel gaan en er telkens nieuwe platformen bijkomen, zoals online video.

Lees verder

Wij van Google, adviseren Google

Voor de tweede keer in krap anderhalf jaar tijd streek het Google circus neer in Groningen. Op het voormalige Suikerunie terrein werden in 5 dagen tijd ondernemers, ZZP’ers, scholieren en studenten bijgespijkerd op het gebied van online marketing. Helemaal gratis en voor niets! Toch?

Lees verder

Een website in uw commercial? Let hier dan op!

Bij RTV Noord horen we dagelijks tientallen radio- en tv-commercials. Iedere commercial wordt handmatig bekeken en geluisterd, om te zien of horen of de inhoud geschikt is voor onze kanalen. In de meeste gevallen wordt er in zo’n commercial een website genoemd, voor meer informatie. Maar hoe effectief is dat? Wat is het doel van.

Lees verder

De effecten van een Radio- en TV-campagne

Radio- en TV-campagnes effectief in het stimuleren van websitebezoek Radio- en TV-campagnes (RTV campagnes) blijken effectief te zijn in het stimuleren van extra websitebezoek. De RTV-campagnes zorgen voor direct websitebezoek en ze jagen o.a. de effecten van de organische resultaten aan. Ieder mediumtype heeft daarbij zijn eigen sterke kanten. Hierdoor werkt de inzet van TV.

Lees verder