Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

4 onmisbare tips voor het maken van een pre-roll

De meeste pre-rolls zijn irritant, als het kan klik ik ze weg. Op youtube kunt u ze vaak na 5 seconden wegklikken. Bij onze site (rtvnoord.nl) en in de app is er geen sprake van een skip-button. U moet hem dan helemaal uitkijken om de achterliggende video te kunnen zien. Pre-rolls kunnen echt wel effect hebben, alleen moet u nog weten hoe. Daarom geef ik u vandaag vier onmisbare tips voor het maken van een pre-roll.

Wat is de belangrijkste functie van een pre-roll?

Het vergroten van de naamsbekendheid of branding is naar mijn idee het doel om een pre-roll bij ons in te zetten. Het doorklikken naar de website kan ook een doel zijn, alleen moet deze dan echt goed zijn met een duidelijke call to action. Als we van sommige adverteerders de analytics cijfers ontvangen, zien we in veel gevallen dat de RTV Noord bezoeker binnen 5 seconden de site weer heeft verlaten. De gemiddelde CTR bij ons is rond de 2%. De CTR van een pre-roll op de website ligt vele malen hoger dan op de app.

Hou het kort!

Aangezien bij ons de pre-roll niet weggeklikt kan worden, mag deze maximaal 20 seconden duren. Bij andere media kanalen zit vaak wel een skip button en mag hij dan ook langer duren. Moet hij in dat geval dan nog korter zijn dan 30 seconden? Als het kan, GRAAG! Wilt u graag met de pre-roll uw naamsbekendheid vergroten? Ik raad u dan aan om in de eerste 5 seconden uw product en merknaam/logo in beeld te laten zien. U weet dan zeker dat de kijker, ookal klikt hij/zij later weg, tenminste uw merknaam/logo en product heeft gezien.

Leuk voorbeeld:

Targeting!

Hoe meer uw pre-roll aansluit bij de inhoud van de video die de kijker echt wil zien, hoe beter. Een alternatief kan zijn dat hij aansluit bij de interesse van uw doelgroep. Of nog beter: allebei! De kans is dan namelijk groter dat de kijker de gehele pre-roll wilt zien en geen behoefte voelt om hem weg te klikken.
Burger King maakte pre-rolls voor youtube en hielden hier rekening mee. Ze deden dit geweldig! In dit filmpje ziet u uitgelegd hoe ze dat deden.

Wees creatief, verras de kijker of speel met z’n emoties

Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe interessanter en verassender de pre-roll, hoe groter de kans dat de kijker hem helemaal wilt afkijken. Ook trekt het meteen de aandacht van de kijker. Hieronder staan twee voorbeelden ter inspiratie.

Kies voor een pre-roll die over te slaan is

Wanneer een pre-roll over-te-slaan is, blijf ik kijken tot ik weg kan klikken of blijf ik kijken omdat ik geïnteresseerd ben. Zoals eerder aangegeven kan uw pre-roll bij ons niet weggeklikt worden. Op onze kanalen wordt een pre-roll gemiddeld 80% afgespeeld. Dus maar 20% klikt vroegtijdig weg door op de knop ‘vorige’ te drukken.

Wilt u meer te weten komen over pre-rolls, marketing in het algemeen, tv en radio? Houdt dan ons blog in de gaten. Hierop delen wij onze kennis met u. Bent u aan het nadenken over het inzetten van een pre-roll bij RTV Noord? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers via 050-318 66 55 of commercie@rtvnoord.nl.

Bron:

https://www.3xfilm.nl/bedrijfsfilm/video-marketing-blog/artikel.php?permalink=hoe-maak-je-een-goede-pre-roll-advertentie-4-tips