Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Vier belangrijke tips voor uw still-commercial

Waarom toch altijd de drang om teveel te willen vertellen in still-commercials?

Still-commercials worden van 06.00 tot 18.00 uur om het kwartier uitgezonden op TV Noord. Er zijn dan een aantal ‘advertenties’ achter elkaar te zien. Een still-commercial is, zoals de naam al zegt, een stilstaand beeld op televisie. Hier zit geen voice-over achter. De still is meestal 15 of 20 seconden in beeld. Soms wordt een boodschap in 3 verschillende stills achter elkaar getoond. Denk dan aan 3x 5 seconden.

Als een ondernemer door middel van een still-commercial zijn doelgroep het beste kan bereiken, kan men deze inkopen. Maar dan komt het. Wat gaat u hierin communiceren? Het komt nog regelmatig voor dat ondernemers deze vol willen stouwen met veel verschillende boodschappen. Dit is zonde, want de kijker (consument) gaat nooit in 15 seconden alle boodschappen lezen.

Tips:

1. Gebruik maximaal 10 woorden
2. Communiceer één boodschap
3. Houd het simpel
4. Gebruik één visual

Bij Kruidvat communiceren ze ook één boodschap terwijl er wel veel verschillende acties in de winkel zijn. In abri’s laat McDonald’s ook altijd 1 product zien. Of ze hebben een nieuwe smaak milkshake of de Big Tasty is weer terug en ga zo maar door. Op de ring Groningen zag ik vandaag een reclamemast van IKEA met hun bestel en ophaalservice. Zo hoeft u niet meer die enorme woonwinkel door als u maar een paar producten nodig hebt. Die producten staan vier uur later voor u klaar. Wat ze er niet bij vertellen is dat het € 15,00 per bestelling kost, dat zie ik dan later op de website. Maar ook IKEA had voor deze boodschap maar een paar woorden nodig. Net genoeg om te kunnen lezen terwijl ik er met 70 km per uur voorbij rijd.

Mocht u interesse hebben om een still-commercial uit te zenden, dan staan we uiteraard altijd voor u klaar om u hierbij te helpen, mocht dit nodig zijn. Stuur ons een mailtje via commercie@rtvnoord.nl.