Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Waarom display advertising zo onmisbaar is

Elk bedrijf wil groeien, dat van u waarschijnlijk ook. Hiervoor worden verschillende kanalen ingezet, maar ook display kan een belangrijk middel zijn om in te zetten. Hieronder worden vier redenen gegeven waarom display reclame nou zo onmisbaar is in de marketingmix.

Meer merknaam-zoekverkeer

Misschien komt het volgende voorbeeld u wel bekend voor, aangezien ik mij richt tot de ondernemers. U heeft uw eigen webshop, bijvoorbeeld een stropdassenzaak. Vanaf het begin groeit uw omzet goed. Maar gedurende de jaren stagneert de groei. Dan gaat u natuurlijk op onderzoek uit om te kijken welke marketingkanalen u nog meer kunt benutten. Want meer omzet is wat u voor ogen heeft.

Op social media bent u al zeer actief, want ja de jongeren zijn er aanwezig en het kost niet veel. Toch merkt u dat de omzet nog steeds niet stijgt en uw merknaam nog wat achter blijft. Wat doet u dan? Heel logisch: zorgen dat meer mensen op zoek gaan uw merknaam. De conversies komen namelijk voor het grootste deel hier vandaan.

Dan komen we terug bij display advertising. Met display advertising bent u in staat om relevante doelgroepen te bereiken. Doordat u ook de nieuwe doelgroep benadert met opvallende banners, zal er meer verzoek naar uw website komen.

Winkelmand verlaters opnieuw bereiken

Dan komen we misschien wel bij de grootste frustratie. De mensen die alles in hun online winkelmandje gooien en vlak voor het afrekenen de boel weer verlaten. Naast dat u met display advertenties nieuwe klanten kan werven, kunt u ook deze klanten opnieuw benaderen. Dit doet u door middel van retargeting, waarmee u waarschijnlijk al bekend bent. Deze bezoekers zijn namelijk al op uw website geweest, alleen nu moet u ze nog ff terughalen. Een banner helpt ze dan eraan te herinneren om toch die ene mooie stropdas te kopen.

Het gat dichten tussen branding en activatie

Misschien heeft u nu zoals vele anderen nog steeds een bezwaar tegen display advertising. Het moet zogenaamd veel geld kosten en slechts weinig conversies opleveren. Echter vergeten veel mensen dat je met display advertising, in tegenstelling tot andere kanalen, het zogeheten gat kunt dichten. Doordat online veel data wordt verzameld, is het met display advertising heel gemakkelijk om hele specifieke doelgroepen te targeten. Zo kunt u uw boodschap op de specifieke doelgroep afstemmen.

Je merk visueler overbrengen

Iets wat hedendaags steeds populairder wordt, is iets visueels overbrengen. Met behulp van display advertising kan dat. Het is heel simpel, met dit middel kunt u aspecten als logo’s, kleuren en namen aan uw merk verbinden en hiermee dus klanten over halen met beeld. Daarbij wordt dit effect versterkt door het grote bereik wat u met display advertising kunt halen.

Natuurlijk hoeven al deze voordelen niet per se doelen voor uw bedrijf te zijn. Echter is er vast wel een voordeel wat voor u belangrijk is. Al met al kan display advertising simpelweg dus voordelen opleveren.

Klik hier voor het hele artikel.