Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Weinig te melden? Herhaal!

Hoelang denkt u na als u voor de schappen van de appels staat? Waarschijnlijk niet langer dan een halve minuut. Net als appels zijn veel producten low interest: mensen kopen ze vanuit een impuls en denken er niet lang over na. Ze zitten dus ook niet te wachten op zware reclame over het verhaal achter uw appel. Maar hoe kunt u als low interestmerk dan toch zorgen dat uw appel gekozen wordt?

Herhaling
Het antwoord is simpel: wie geen heftige storytelling campagnes kan inzetten, moet vaak aanwezig zijn. Prijs en gemak zijn in dit geval belangrijker. Herhaal uw reclame, want dat is de belangrijkste remedie om op het boodschappenlijstje te komen. Page Toiletpapier bijvoorbeeld, heeft al jarenlang niets nieuws te melden. Om de commercials op te leuken worden pups ingezet, maar geen verhalende commercial die vertelt waarom het product zo anders is dan anderen. Platte communicatie dus, maar door de kracht van herhaling werkt het. En belandt het product iedere dag in vele winkelwagens.

Massamedia
Dus, is uw product een low interestproduct? Dan kunt u nog steeds niet zonder radio- en televisiereclame. Herhaling op deze massamedia zijn namelijk de beste manier om de massa te bereiken. Met een bereik van 87 procent van alle Groningers, is reclame op RTV Noord een uitgelezen kans om uw low interestproduct in het hoofd van de Groningse consument te krijgen. Want reclame maken voor dit soort producten betekent veel mensen vaak bereiken.

Wilt u meer weten over de adverteren op de massamedia van RTV Noord? Wij adviseren u er graag over. Neem contact op met één van onze accountmanagers of bel ons op 050-318 66 55.

Bron: Aad Kuijper, Return to Cannes. 26 juni 2015 Adformatie.