Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Zo maakt je je advertentiecampagne tot wel 57% effectiever

Eind 2017 onderzocht Kantar Millward Brown hoe je een zo effectief mogelijke advertentiecampagne maakt. Dit deed hij door meer dan 14.000 respondenten van 16-65 jaar in 45 landen (minstens 300 respondenten per land) te ondervragen. Hieruit volgde dit resultaat…

Welke kanalen zet u in?

Een goed geïntegreerde advertentiecampagne is tot 57% effectiever, zeker als de campagne goed is afgestemd op de gebruikte kanalen. Dit blijkt uit het onderzoek. Tegelijkertijd voldeed slechts 46% van de geteste campagnes aan deze voorwaarden. Sterker nog, het onderzoek gaf aan dat marketeers en consumenten van mening verschillen over of een campagne al dan niet een succesvol geheel vormt. Daar waar de meeste marketeers (89%) vinden dat hun marketingstrategie geïntegreerd is, is slechts 41% van de Nederlandse consumenten het daarmee eens.

Een vast gezicht werkt

Consumenten verwachten van reclame uitingen op verschillende kanalen dat ze altijd bepaalde basiselementen bevatten, zoals hetzelfde logo en dezelfde slogan in elke uiting. Het onderzoek laat daarnaast zien dat het consistent gebruik van karakters en persoonlijkheden het grootste effect hebben op het merk en vaak de drijvende factor zijn achter succesvolle campagnes.

Combineer kanalen

Uit het rapport blijkt verder dat het combineren van kanalen een versterkend effect heeft op de campagne, waarbij sommige kanalen extra goed samengaan. Het is erg belangrijk om uw mediakanalen zorgvuldig te kiezen. Zet alleen die kanalen in die een duidelijke rol spelen in de campagne en in het bereiken van de juiste doelgroep. Zoek goed uit wat elk kanaal te bieden heeft in termen van impact en kosten.

Een goed idee

Het idee is de belangrijkste component van een campagne. Om tot geweldige campagnes te komen, heb je een sterk, centraal idee nodig dat als lijm fungeert voor alle content. Alle geïntegreerde content moet verwijzen naar dit centrale idee. Campagnes met een sterk idee scoren beter op alle merk-KPI’s (kritieke prestatie-indicatoren)(+64%) en over alle kanalen, en dan vooral op die KPI’s die betrekking hebben op merkimago (+91%).

Een goed geïntegreerde campagne kan dus tot wel 57% effectiever zijn. Uit het onderzoek blijkt dat een goed geïntegreerd en een op maat gemaakte campagne door de consumenten beter wordt ontvangen en onthouden. De juiste campagne voor uw bedrijf is dus zeer belangrijk.

Wil je meer informatie over de inzet van crossmediale inzet, neem dan contact op met één van onze accountmanagers.

Bron: http://screenforce.nl/goed-geintegreerde-advertentiecampagne-tot-57-effectiever/