Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Restaurant zit ieder weekend vol

Waar Makedonia in 1986 een klein familierestaurant was, is het nu uitgegroeid tot een restaurant met drie filialen, waar in totaal plek is voor bijna 200 gasten. Eigenaar Ali Mamutovski: “Afgelopen december is het restaurant een flink stuk uitgebreid, maar nog steeds zitten we ieder weekend vol.”

Makedonia zag altijd het belang van langdurig adverteren in. Vroeger deden ze dat in kranten met zoveel mogelijk foto’s. “Met een restaurant is het belangrijk dat je sfeer verkoopt”, zegt Ali. “Maar wat is er nou mooier dan bewegende beelden te laten zien, gecombineerd met gezellige muziek.” En dat was mogelijk op TV Noord.

What you see is what you get

Wat mensen in de tv-commercial zien, willen ze ook meemaken in het restaurant. “De commercial is heel open: what you see is what you get. Je kan wel adverteren, maar als ze hier komen en het eten smaakt niet, dan komen ze niet terug”, aldus de restauranteigenaar. Volgens hem is mond-tot-mondreclame nog steeds de beste vorm. Ali: “De tv-commercial helpt het een handje mee.”

Herhaling werkt

Ali ziet dat herhaling erg belangrijk is bij het adverteren. “Je moet die spot vaker gezien hebben. Mensen moeten hem vijf, tien of misschien wel vijftien keer zien. Dan zie je dat mensen komen”, zegt hij. Herhaling op een goede manier, zoals Ali het noemt.

En dat werkt: “Bij de deur zeggen mensen vaak dat ze me herkennen van de tv-spot. Ze hebben hem dan tien keer gezien en besluiten dan om soms wel vijftig kilometer te rijden voor ons restaurant. En als ze dan ook nog zeggen dat hun buren, kinderen en vrienden ook al geweest zijn, weet ik zeker dat de commercial geslaagd is”, zegt de eigenaar tevreden. Niet alleen in de zaak zelf, maar ook in de rest van de provincie Groningen wordt de familie herkend. Ali: “Ik ben hartstikke trots. Trots dat de zaak in beeld is, ook buiten Winschoten.”