Heeft u vragen? Bel ons: 050-318 66 55

Jan Bos: “Je moet onze naam overal horen”

Kwaliteit, service en vernieuwing. Dat is waar Bos uit Beerta voor staat. Een bekend installatiebedrijf in de regio en in de top-of-mind van vrijwel iedere Groninger. Je hoeft maar een klein probleempje met je CV-ketel te hebben en de naam ‘Bos uit Beerta’ popt op in je gedachte. Jan Bos, de huidige directeur: “Adverteren op RTV Noord werkt echt.”

Het verspreidde zich als een olievlek

Het bedrijf bestaat al 91 jaar; begonnen in 1925 en al vanaf 1956 een familiebedrijf onder de naam Bos. Na een stage in Zwitserland van één jaar kwam Jan in 1989 terug in Nederland. Sindsdien heeft Jan samen met zijn vrouw Saskia het stokje overgenomen van de vader van Jan.
Bos uit Beerta, al meer dan 60 jaar een begrip in de installatietechniek in Oost-Groningen en verre omgeving. “In het begin deden we veel grote projecten in het buitenland, zoals bijvoorbeeld in Berlijn, maar tegenwoordig richten we ons volledig op de regio. Door te adverteren bij RTV Noord werd onze naamsbekendheid veel groter. Je zag dat onze naam zich als een soort olievlek over de regio verspreidde. Het gaat om naamsbekendheid. Je moet onze naam overal horen”, aldus Jan. En naast horen, gaat het ook om zien. “De bekendheid van Bos uit Beerta komt mede dankzij de bekende rode bussen. Veel klanten zeggen dan ook, we zien jullie overal!”

De juiste doelgroep

Bos uit Beerta heeft een mooie radiocampagne. Al vanaf 2012 adverteert Bos elk jaar weer op Radio Noord. En het werpt z’n vruchten af. “De doelgroep van RTV Noord is onze klantenkring. We houden soms een enquête bij onze klanten en vragen via welke weg ze bij ons terecht zijn gekomen. Veel klanten kennen ons via RTV Noord en ook mond tot mond reclame doet erg veel”, zegt Jan.

Adverteren op nieuwe kanalen

De mediakanalen verschuiven, dat is bekend. Jan en Saskia merken dit ook: “Tegenwoordig moet je adverteren op nieuwe kanalen. Steeds minder mensen lezen de krant, dus zijn wij op radio gaan adverteren. En het werkt!” Op dit moment is Bos uit Beerta bezig met het ontwikkelen van een televisiecampagne. “We worden een steeds grotere speler in de regio”, aldus Jan en Saskia.

Programma’s moeten blijven

Jan en Saskia Bos vinden het belangrijk dat de huidige programma’s op RTV Noord blijven, want zonder programma’s zoals Klouk zullen wellicht veel mensen afhaken en wordt het, zoals Jan dat zelf zegt, “een standaard omroep met weinig variatie; dat zou toch zonde zijn”.

Laat je adviseren

“Ongeveer 95% van onze klanten komt uit de regio Groningen en dat is precies wat we wilden bereiken. Ons richten op de regio is waar het om gaat”, vertelt Jan. Het gaat uitstekend met het bedrijf. De naam ‘Bos uit Beerta’ is overal in Groningen bekend. Daarom nog een aantal tips van Jan en Saskia: “Stap af van oude mediakanalen en sta open voor nieuwe mogelijkheden. Je opent je telefoon ‘s ochtends bij het opstaan sneller dan een krant bijvoorbeeld. Toets ook goed of je doelgroep bereikt is. Zo weet je of een campagne heeft gewerkt. En tot slot: laat je adviseren door RTV Noord!”